top of page

איך לקיים בית מארח בקלות ובכיף ואפילו להצליח ליהנות

עם כל העומס והמטלות הרבות והחשובות שלנו כהורים נוספה לה, כמו כל שנה, המטלה הכרחית (אך עם לא מעט כאב ראש) של הפעלת בית מארח. אומנם זהו אירוע שמיצר לא מעט התרגשות וציפייה אך זה יכול להיות תיק די כבד להפעיל חבורת זאטוטים במשך שעתיים. כדי לצלוח את החוויה בצורה מיטבית הכנו לך כמה רעיונות טובים לפעילות בית מארח בקלות.

פעילות בית מארח


מהו בית מארח?

אם עדיין לא יצא לכם ליהנות מבית מארח אז מדובר בפעילות חינוכית חברתית פופולרית במסגרת בתי ספר יסודיים רבים. במסגרת הפעילות, הורים מארחים לפעילות אחר הצהריים בביתם קבוצה של 5-6 מילדי הכיתה. הפעילות יכולה להיות מגוונת, כגון משחק, יצירה, פעילות חינוכית, או אפילו סתם בילוי משותף.


האתגר בתכנון פעילות שנתית של בית מארח

כך מוצאים את עצמם הורים רבים מדי שנה, מתמודדים עם המשימה של תכנון וארגון פעילויות הבית המארח. אין ספק שמדובר במטלה שיכולה לגרום לרבים מאתנו ללא מעט חשש. זו הרגשה די מלחיצה ליצור חוויה ייחודית ומרתקת עבור הילדים. פעילות שתצליח לעניין אותם ותגרום להם ליהנות ולשתף פעולה מבלי שיוצר תסכול שיגרום לחוויה לא נעימה. הצורך לחשוב על כל פרט כך שהילדים לא יצאו מהביקור מאוכזבים וישאירו אותנו מרותי עצבים. המשימה הזו אכן מטרידה רבים מאיתנו שלא לדבר על כך שהיא צורכת גם זמן רב ומחשבה. החיפוש אחר רעיונות חדשים והצורך להמציא כל פעם מחדש פעילות בית מארח, הופך לאתגר חוזר עבור ההורים.

בבואנו לתכנן פעילות בית מארח יש לשים לב לקשיים הבאים

  • זמן: ארגון פעילות בית מארח דורש זמן ומאמץ מההורים. ההורים צריכים לחשוב על פעילות מתאימה, להכין את הבית, ולרכוש או להכין את החומרים הדרושים לפעילות.

  • כסף: פעילות בית מארח יכולה להיות יקרה עבור ההורים. ההורים צריכים לרכוש או להכין את החומרים הדרושים לפעילות, וכן לספק מזון ושתייה לילדים.

  • חשש מפני אחריות: ההורים עשויים לחשוש מפני האחריות הגדולה הכרוכה בארגון פעילות בית מארח. ההורים צריכים להיות אחראים חוץ מהילדים שלהם שבבית גם לביטחון הילדים המתארחים, על ניהול הפעילות, ועל ניקיון הבית בסיום הפעילות.


לכן בשיגעון המדעים יצרנו עבורכם פעילות שדייקנו אותה במשך שנים, אחרי ניסיון רב והתנסות של ילדים רבים בארץ. כך שהפעילות שלנו נותנת מענה נכון לכל האתגרים העומדים בפני ההורים.

הכירו את הדרך החדשה לייצר פעילות לבית מארח

פתרון חדשני של ערכות הפעלה מדעית, שנועדו להקל עליכם את נטל התכנון. ערכות אלה מציעות פעילות מוכנה לשימוש, מארז המכיל את כל הדרוש לפעילות מדעית עם כלים וחומרים לכל ילד וילדה. ערכת המדע כוללת הוראות פשוטות והסברים כולל סרטוני הדרכה המאפשרים לכם לבצע עם הילדים ניסוי מדעי מדליק, ולא דורשת מכם להיות פרופסור בטכניון. ערכות ההפעלה מספקות מגוון רחב של פעילויות המתאימות לתחומי עניין וקבוצות גיל שונות. שימוש בערכות מדע, הופך את חוויית הבית המארח להרפתקה חינוכית נטולת טרחה מבלי לוותר את ההתרגשות וחדוות הגילוי. ערכות מדע מציעות הקלה מבורכת לכם ההורים המתמודדים עם הלחץ והצורך בהכנת פעילות מוצלחת לבית מארח. אתם כבר לא לבד, אתם לא צריכים לבלות שעות בסיעור מוחות ובארגון פעילויות, ערכות מדע להפעלה עצמית מספקות פתרון קל ומהנה, חוסכות זמן ומבטיחות חוויה נטולת מאמץ להורים וחוויה כיפית ומעשירה לילדים. ולא פחות חשוב תמיד אפשר להתייעץ איתנו בכל שאלה או בעיה.

בית מארח מדעי

לפעילות מוצלחת של בית מארח נסו ערכות הפעלה מדעית

ערכות מדע כיף עם ערך מוסף

מעבר לנוחות שמציעות ערכות מדע מוכנות מראש, הן מלוות ביתרונות חינוכיים משמעותיים. ערכות אלה מקדמות חשיבה ביקורתית ומיומנויות לפתרון בעיות, בהתאם לצרכים ההתפתחותיים של הילדים. על ידי שילוב אלמנטים חינוכיים בפעילות הבית המארח, ההורים יכולים להבטיח שהחוויה לא רק תהיה מהנה אלא גם תורמת למסע הלמידה הכולל של ילדיהם.

פעילות לבית מארח עם ערכות מדע

היתרונות של בית מארח

למרות הטרחה והמעמסה, בית מארח מציע מגוון יתרונות הן לילדים והן להורים:

  • בית מארח מעודד אינטראקציה חברתית בין הילדים, ומסייע להם להכיר אחד את השני טוב יותר.

  • הפעילות נותנת לילדים הזדמנות לפתח כישורים חברתיים, כגון תקשורת, שיתוף פעולה, ופתרון בעיות.

  • בית מארח יכול להיות הזדמנות עבור הילדים להכיר תחומי עניין חדשים, ולרכוש חוויות משותפות עם חבריהם לכיתה.

  • בית מארח נותן להורים הזדמנות להכיר את ילדי הכיתה והורים אחרים, ולשתף פעולה בהעשרת החינוך של ילדיהם.

  • הפעילות גם יכולה להיות הזדמנות עבור ההורים להתרענן ולהירגע, לאחר יום ארוך של עבודה או לימודים.


החשיבות של פעילות בית מארח

בית מארח הוא פעילות חשובה מבחינה חברתית, חינוכית, ומשפחתית. הפעילות מעודדת אינטראקציה חברתית בין הילדים, ומסייעת להם לפתח כישורים חברתיים חיוניים להצלחה בחיים. בנוסף, בית מארח יכול לסייע לחזק את הקשר בין ההורים לילדים, ולעודד שיתוף פעולה בין ההורים. בית מארח יכול לשפר את המעמד החברתי והביטחון העצמי של ילדיכם. השתתפות בפעילויות הבית המארח היא מעבר ליצירת אחר צהרים מהנה לילדים. היא תורמת לשיפור מעמדם החברתי בתוך קבוצת "השווים" ומגבירה את הביטחון העצמי. האופי האינטראקטיבי של הפעילות מעודד תקשורת ושיתוף פעולה, ומניח את היסודות למיומנויות חברתיות חיוביות המתרחבות להיבטים אחרים בחיי הילד. כדי להצליח להשיג את שלל היתרונות שיש לבית מארח להציע, ייצרנו את ערכת הפעילות לבית מארח שמאפשרת לכם לייצר פעילות איכותית וכיפית שתמיד מצליחה.


חוויה טובה מבית מארח עם ערכת מדע

זו הזדמנות טובה לשתף כאן את אחת התגובות שקיבלתי מעוד בית מארח מוצלח: ביום חמישי אחר הצהריים, הילה, אמא של נועם, קיבלה טלפון ממנהלת בית הספר: "אני רוצה להודות לך על פעילות בית המארח שהעברת השבוע", אמרה המנהלת. "הילדים מאוד נהנו, והם גם למדו המון על מדע."

הילה שמחה לשמוע את הדברים. היא תכננה את פעילות בית המארח בקפידה, וקיוותה שהילדים ייהנו ויקבלו חוויה לימודית משמעותית.

הפעילות של הילה הייתה מבוססת על ערכת מדע שרכשה. הערכה הכילה את כל החומרים הדרושים לביצוע ניסוי מדעי. הילה הכינה את הבית מבעוד מועד, והיא סידרה את החומרים על שולחן במטבח.

כשהגיעו הילדים, הם הופתעו לראות את הכלים המיוחדים (כלי המעבדה) הילה סיפרה להם שהם הולכים להיות מדענים ולעשות ביחד ניסוי מדעי.

הילדים קיבלו את החומרים הדרושים לניסוי, והם החלו לעבוד. כשהילה מנצחת בקלות על הפעילות בעזרת ההוראות המדויקות שקיבלה בערכה.

הילדים היו נלהבים מהניסוי. הם עבדו בשיתוף פעולה, והיו מרוצים מהתוצאות.

בסוף הפעילות, הילה סיכמה את הניסוי והסבירה לילדים את התוצאות.

הילדים היו מרוצים מאוד מהפעילות. הילה חשה כי הם למדו המון וראתה את מבטי השמחה והגאוה שלהם כאשר הם הצליחו בניסוי. בבוקר בבית הספר נועם שמע מהחברים שסיפרו כמה כיף היה ואיזה בית מארח שווה היה אצל נועם בבית.



רעיונות לבית מארח


כמה טיפים ליצירת פעילות בית מארח בכיף

בעזרת טיפים אלה נוכל לשדרג את החוויה הן לילדים והן למארחים.


  • החלו לתכנן את הפעילות מוקדם, כדי שיהיה לכם מספיק זמן לחשוב על פעילות מתאימה, לרכוש או להכין את החומרים הדרושים, ולתאם עם ההורים האחרים

  • חשבו על תחומי העניין של הילדים המשתתפים, זה יכול לעזור בבחירת הפעילות או ערכת מדע התואמת את סקרנותם.

  • אל תהססו לדבר עם הורים אחרים לגבי צרכים או שיקולים ספציפיים זה יכול לעזור לכם להתאים את הפעילות כך שתתאים לכולם.

  • קחו בחשבון את זמן הפעילות, וודאו שהפעילות שבחרתם מתאימה למסגרת הזמן המוקצב בדרך כלל של שעתיים. זה בסדר גם אם לא הספקתם את כל הפעילות שתכננתם, זה טבעי.

  • עודדו השתתפות על ידי יצירת אווירה קלילה ומכילה, והיו מוכנים עם כל החומרים והפריטים הדרושים מראש.

  • גמישות היא המפתח, לכן היו מוכנים להתאים ולשנות את התוכנית במידת הצורך.

  • לבסוף, נצלו את ההזדמנות ליצור קשר הן עם ילדכם והן עם חבריהם – אחרי הכל, פעילות הבית המארח עוסקת בבניית קשרים לא פחות מאשר בטיפוח אהבה ללמידה.

אם בחרתם בפעילות בית מארח עם ערכת מדע הינה טיפים להצלחה

  • בחרו ניסוי מדעי מתאים לגיל הילדים. ניסוי מדעי פשוט מדי יהיה משעמם, וניסוי מדעי מסובך מדי עלול להיות מסוכן.

  • הכינו את הבית מבעוד מועד. הקפידו שיהיו לכם את כל החומרים הדרושים לניסוי, (בחרתם את ערכת המדע של שיגעון כל החומרים כבר בפנים אז רק תכינו שולחן הכל כבר מוכן).

  • הכינו מקום בטוח ונוח לביצוע הניסוי.

  • הסבירו לילדים את הניסוי לפני תחילתו. זה יעזור להם להבין מה הם הולכים לעשות, וזה ימנע אי הבנות.

  • היו זמינים לעזור לילדים אם הם צריכים. אל תתביישו להסביר שוב את הניסוי, או לעזור לילדים לבצע את הניסוי בבטחה.


לסיכום

זכרו שהמטרה של בית מארח היא ליהנות, אז אל תלחיצו את עצמכם יותר מדי.

בית מארח יכול להיות פעילות מהנה ומועילה עבור הילדים, ההורים, והמורים.

פעילות בית מארח עם ערכת מדע היא דרך מצוינת ללמד ילדים על מדע בצורה מהנה ואינטראקטיבית. על ידי תכנון מוקדם והכנה נכונה, תוכלו להפוך את הפעילות להצלחה, ליצור חוויה מתמשכת שתהדהד בזיכרונם שנים רבות.




אוהבים ניסויים ? נסו את ערכות המדע של שיגעון המדעים

אהבתם את הניסוי?! שתפו!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ שלנו לילדים סקרנים וקבלו תכנים בלעדיים וניסויים שימשיכו לעורר בכם את הסקרנות

bottom of page