top of page

במיוחד ליום הטריוויה כמה עובדות שלא ידעתם על טריוויה וגם משחק טריוויה כיפי

רבים מאיתנו מקבלים ברק בעיניים כששומעים את השם "משחק טריוויה" ומוכנים לצאת למסע של כיף וגילוי באמצעות משחק של עובדות משעשעות. אז מהי בעצם טריוויה, על שם מה היא קיבלה את שמה ולמה אנחנו מקדישים יום שלם לטריוויה? וגם הכנו לכם משחק טריוויה קצר כדי לחגוג את היום. מוכנים לצאת לדרך?


יום הטריוויה

מהי טריוויה?

טריוויה בצורתה הפשוטה היא אוסף של עובדות שונות ומרתקות ובדרך כלל כלליות. אלו הם הדברים שנשמרים ונאספים בצידי המוח שלנו מחכים לרגע שלהם לזרוח, לרגע הנכון בו נצטרך להשתמש בהם ולצאת גדולים. למשל באירועים משפחתיים כשאנחנו רוצים להרשים בשיחה על עובדה מרתקת מימי הפרעונים, כמובן במגוון חידות וחידונים וברור שכל העובדות האלה מחכות בקוצר רוח ליום הטריוויה!


למה טריוויה קיבלה את שמה?

המילה טריוויה מקורה במילה הלטינית "טריויאליס" (trivialis) שפרושה דבר רגיל או כמו שאנחנו נוהגים לומר טריויאלי. ברומא העתיקה המילה "טריויום" (trivium) - שלוש הדרכים, התייחסה ל-3 המקצועות הבסיסיים בכיתות היסוד: דיקדוק, לוגיקה ורטוריקה. איך התגלגל המונח טריוויה מלציין את הבסיס של הלמידה לאוסף של עובדות שונות? הכל תלוי בנקודת המבט: עבור מדענים ואנשי חינוך ומדע אלו הם באמת עובדות בסיסיות ומהותיות המהוות ידע בסיסי אבל עבור מי שנמצא מחוץ למעגל זה, באמת עובדות אלו יכולות להיות אוסף של מידע מאתגר.


למה חוגגים את יום הטירוויה ב-4 בינואר?

אין באמת הסבר הגיוני ומהותי לבחירה של היום הרביעי בחודש ינואר לציון יום הטריוויה, אבל הרעיון מאחורי יום הטריוויה הלאומי הוא לקדם כיף וידע, לעודד אנשים לעסוק בפעילויות שמעוררות את הסקרנות והמחשבה שלהם. אז לא משנה מתי התאריך הרשמי אנחנו שמחים לחגוג סקרנות וכיף בכל הזדמנות. טריוויה נתפסת כדרך קלילה ומבדרת לחלוק עובדות ומידע מעניינים. אז למה לא?

זו הזדמנות נהדרת לפתוח את השנה האזרחית בחגיגה של למידה וחקירה. זוהי הזדמנות לאנשים להתאחד, ליהנות מתחרות ידידותית, ולהתענג על השמחה שבגילוי עובדות חדשות ומרתקות.


אז קדימה נצא לסיבוב במשחק טריוויה





אוהבים טריוויה ? אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת חידת הסקרניסטים הקבוצה לילדים שאוהבים לחקור, לגלות, לענות על חידות ולצבור נקודות.


אהבתם את הניסוי?! שתפו!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ שלנו לילדים סקרנים וקבלו תכנים בלעדיים וניסויים שימשיכו לעורר בכם את הסקרנות

bottom of page