top of page

חוזרים ליום הולדת של פעם

טרנד חדש ישן כובש את ישראל, יום הולדת ללא מפעיל. אמהות רבות מתמודדות עם האתגר המורכב הזה: מה עושים עם כל הילדים? איך ליצור פעילות מעניינת ושונה שתחזיק 40 ילדים? ולא פחות חשוב, איך לתת מקום של כבוד לילד או ילדת יום ההולדת?




איך לחגוג יום הולדת ללא מפעיל

איך לחגוג יום הולדת ללא מפעיל?


ביקשו ממני לספר לכם איך פעם היינו עושים יום הולדת בבית בלי מפעיל.

אני זוכר את ההתרגשות והציפייה שלי ליום ההולדת. כבר חודש לפני לא הצלחתי להרדם מרוב ציפייה.

אבא עבד בקו היצור של מפעל בגיר. אמא עבדה במפעל סוגת. אנשים רגילים ששואבים גאווה מהעבודה שלהם. הינו משפחה רגילה כמו שאר החברים שלי בשכונה. אבל ימי ההולדת שלי היו חוויה אחרת. אבא אמר שלא חשוב מצב כלכלי או מצב רוח, יום הולדת שמח, חייב להיות בכל מצב. בשבוע של יום ההולדת כולם נהיו חברים טובים שלי, הייתי מלך השכונה. כולם רצו להיות מוזמנים ליום מיקי. כן, נעים מאוד מיקי קדוש לשרותכם. במקום להגיד יום ההולדת של מיקי כולם קראו לזה יום מיקי. כל אחד שקיבל הזמנה טרח להצהיר בקול שכולם ישמעו "קיבלתי הזמנה ליום מיקי" כל הזמנה הכנתי בעצמי על נייר חלק חצי שקוף. על כל הזמנה העתקתי תמונה גדולה של העוגה של אמא כמו בבית דפוס. כדי להזכיר להם את הטעם.



 הזמנה ליום הלדת בבית

אמא נתנה את האות לתחילת ההכנות לפעילות יום הולדת בבית ביום "צביעת מפות". אבא הביא גלילי בד לבנים ואז צבענו את כפות הידיים והטבענו את ידינו בבד הלבן. פשוט נתנו לדימיון להשתולל בצבעים ודוגמאות.



להפעיל יום הולדת בבית

ערכנו את יום ההולדת בגינה. אבא ביקש מהדוד יחזקאל שהיה לו טנדר גדול להביא את השולחנות והכסאות מהמחסן. אמא פרשה את המפות הצבעוניות.


יום הולדת בבית כמו של פעם

פעילות ליום ההולדת בבית


הבעיה של כל יום הולדת היא מה עושים? איך מבדרים את הקהל? לאמא זו לא היתה בעיה. היא היתה לב הפעילות, כל שנה היא מצאה רעיון חדש, תמיד נושא מעניין. היה לה כישרון לרתק את הילדים. הפעילויות שאני זוכר במיוחד, היו כשהיא הכינה איזה קסם מדעי, חומר שמשנה צבע או משהו כזה. אני לא יודע מאיפה היא הביאה את הרעיונות ואיך היא ידעה לבצע אותם. אבל זה תמיד הצליח. אני זוכר פעם אחת היא הביאה כלי מיוחד כזה של מעבדה ועוד חומרים והכל השפריץ כמו הר געש.



יום הולדת ללא מפעיל עם ערכות מדע

הסוד להצלחה של יום הולדת ביתי?


אבא אמר שסוד ההצלחה של יום מיקי שהילדים לא רק רואים ניסוי אלא גם הם עושים ניסוי. כל אחד מהחברים שלי קיבל חומרים וכלים וניסה בעצמו להצליח, כמו שראה את אמא שלי. אני לא יודע איך היא הידעה את כל הדברים. אני חושב שאת הרעיונות אמא לקחה מסדרת ספרים שנקראה "אנציקלופדיה לנוער" היום אני מצטער שלא שמרתי את הספרים כי אין לי דרך לשחזר את הניסויים שהדהימו את כולם.



איך להצילח ביום הולדת ללא מפעיל


נסו גם אתם יום הולדת מדעי בבית


את מה שהיה לא ניתן להחזיר אבל הבת שלי מצליחה לבנות ימי אושר לנכדה שלי, היא מצאה את האתר של שיגעון המדעים. אתר שדרכו היא בונה ימי הולדת מרהיבים. כל הניסויים מסודרים במארזים מוקפדים. יש הסברים משגעים עם תמונות באתר שמתארות כל שלב בניסוי וכך הבת שלי עושה ימי הולדת שמזכירים לי את הטעם, של ימי מיקי. הרי מה הם החיים, אם לא אוסף של רגעים יפים שנחרטים בזיכרון, ורגעים אלה בונים ומחזקים אותנו.



רוצה להפעיל יום הולדת בבית? נסו את ערכות המדע של שיגעון המדעים

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ שלנו לילדים סקרנים וקבלו תכנים בלעדיים וניסויים שימשיכו לעורר בכם את הסקרנות

bottom of page